ONZE AANBIEDING FIETSVERZEKERING

 

Vul de aankoopprijs van uw te verzekeren materiaal in :

WAT IS DE SCHADEVERZEKERING ?

BESCHERM UW FIETS GEDURENDE 1 JAAR 

 

Met de schadeverzekering is je fiets beschermd tegen accidentele schade door een val of schok.

Wij zorgen voor reparaties van de fiets na materiële schade gedurende 1 jaar binnen de limiet van de aankoopwaarde.

WAT TE DOEN BIJ EEN SCHADEGEVAL ?

Ik geef mijn schadegeval online aan vanuit mijn klantenzone op : verzekeringen.decathlon.be of klik hier :

EEN SCHADEGEVAL AANGEVEN

Ik wacht tot mijn aanvraag binnen 48 uur verwerkt wordt

Zodra mijn aanvraag aanvaard is, neem ik mijn fiets
naar een Decathlon-workshop

HULP NODIG ?

Met elke vraag in verband met jouw Decathlon Sportverzekeringen kan je bij ons team terecht :

per post : Decathlon Sports Assurances - Service Client - 4 Boulevard de Mons 59650 Villeneuve-d'Ascq FRANCE - FRANKRIJK

per e-mail: naar het adres [email protected] of via ons contactformulier

DE ALGEMENE GEBRUIKSVOORWAARDEN VAN DE SCHADEVERZEKERING DOWNLOADEN

Wie is er verzekerd?

DE GARANTIES VAN HET CONTRACT

  • Accidentele schade: in een dergelijke situatie nemen we de kosten van een reparatie verricht in een Decathlon-winkel voor onze rekening of geven we je een aankoopbon, als de verzekerde fiets niet gerepareerd kan worden of als het bedrag van de reparatie de aankoopwaarde incl. btw van de fiets overschrijdt.

HET MAXIMUM VAN DE GARANTIE

  • De garantie wordt geplafonneerd op de waarde incl. btw van het materiaal, commerciële kortingen die in de winkel of op de website van Decathlon toegekend werden, niet meegerekend.
Welke verplichtingen heb ik?

De klant heeft tot 30 dagen na aankoop van het materiaal in kwestie de tijd om het contract te sluiten.

Op straffe van nietigheid, niet-dekking of ontbinding van het verzekeringscontract wordt het volgende verwacht van de persoon die de overeenkomst aangaat :

Bij het sluiten van het contract :

  • De bijdrage aan DECATHLON SPORTVERZEKERINGEN betalen, waarvan het bedrag op de infofiche vermeld staat
  • De aansluiting registreren op de website www.assurances.decathlon.fr of de eigen contactgegevens per post versturen, samen met een kopie van de kassabon waarop de verzekering vermeld staat.

Gedurende de looptijd van het contract :

  • Elke verandering van naam of adres en elke wijziging met betrekking tot de gesloten overeenkomst als gevolg van een vervanging van het gedekte materiaal in het kader van de wettelijke garanties die Decathlon dient te bieden, aangeven aan DECATHLON SPORTVERZEKERINGEN. En dat binnen 15 werkdagen te rekenen vanaf de datum waarop de gebeurtenis in kwestie zich voordeed op straffe van verval van de dekking bij verandering van risico.

Bij een schadegeval :

  • Elk schadegeval aangeven conform de voorwaarden en termijnen die door het contract bepaald werden, door de omstandigheden te detailleren waarin het schadegeval plaatsgevonden heeft.
  • Het gedekte materiaal zelf niet in zijn oorspronkelijke staat herstellen of hiervoor een beroep doen op een zelf gekozen dienstverlener op straffe van verlies van de respectieve dekking.
  • De beschadigde verzekerde fiets bij de door DECATHLON SPORTVERZEKERINGEN aangeduide winkel binnen brengen.

Elke valse verklaring over de omstandigheden of gevolgen van een schadegeval leidt tot het verlies van elk dekkingsrecht.

Wat is er niet verzekerd?

❌ Een fiets die niet nieuw gekocht wordt;
❌ Een fiets die niet bij Decathlon aangekocht werd;
❌ Het verlies van de gedekte fiets.

Wanneer en hoe de betalingen uitvoeren?

De bijdrage wordt bepaald in functie van de aankoopprijs incl. btw van de fiets en zijn accessoires, commerciële kortingen die in de winkel of op de website assurances.decathlon.be. toegekend werden, niet meegerekend. Het bedrag wordt vermeld op de kassabon of, bij afsluiting online, op de bevestigingsmail van de activering.

De betaling van de bijdrage gebeurt aan de kassa of online.

Zijn er zaken uitgesloten van de dekking?

❌ Alle schade die uit een wijziging van de gedekte fiets voortvloeit, die niet uitgevoerd werd door een Decathlon-atelier
❌ Alle schade als gevolg van slijtage
❌ Alle schade die het gevolg is van de niet-naleving van de gebruiks- en onderhoudsinstructies die in de handleiding van de fabrikant vermeld staan
❌ Krassen, schilfers en schrammen
❌ Een opzettelijke fout of nalatigheid van de verzekerde

Wanneer begint de dekking te lopen en wanneer loopt ze af?

De afsluiting wordt van kracht op de datum van inwerkingtreding die op de kassabon of in de bevestigingsmail vermeld wordt, onder voorbehoud van betaling van de bijdrage door de persoon die de overeenkomst afsloot.

De duur van de dekking bedraagt 1 jaar en kan niet verlengd worden.

De garantie loopt af :

  • bij het verstrijken van de garantieperiode
  • in alle andere gevallen voorzien door de Verzekeringswet en met name bij verdwijning of totale vernietiging van het gedekte materiaal, waarvoor geen beroep gedaan kan worden op de garantie.
Waar ben ik gedekt?

De garantie geldt voor elke gedekte gebeurtenis, waar ook ter wereld.

Hoe kan ik het contract opzeggen?

De persoon die de overeenkomst afsloot, kan het contract niet opzeggen tijdens de looptijd van de garantie. Aan het einde van de garantietermijn van 1 jaar wordt het contract automatisch opgezegd.

De persoon die de overeenkomst afsloot, kan binnen 14 kalenderdagen na de datum van ondertekening, op zijn beslissing terugkomen zonder dat hij hiervoor een reden hoeft op te geven of een boete dient te betalen.